AnnonsMyBeat

Här är mobiloperatören som ger mer till sina kunder – så funkar det: "Otroligt viktigt för oss"

Är du en av dem som har svårt att få tag i din mobiloperatör, eller upplever att du har fått dålig service? Du är inte ensam, men det finns en aktör som har valt att utveckla sitt kundcenter istället för att lägga ner verksamheten. – Vi vill att våra kunder ska kunna ringa till oss. Bra service är otroligt viktigt för oss, säger Fredrik Horn-Berlin, vd på MyBeat.

Elin Haneskog och Lara Herren på MyBeats kundcenter.

Hög surfhastighet, lågt pris och ingen bindningstid. Det kan låta som en dröm för många mobilanvändare, men för MyBeat är det en självklar del av deras erbjudande. Men hur tänkte Fredrik Horn-Berlin, vd på MyBeat, när de grundade bolaget i början av 2015?

– Vi såg en marknad där mobiloperatörerna erbjöd abonnemangspaket med långa bindningstider och liten datamängd. Paketen var dåligt anpassade efter kundernas behov, säger han.

Fredrik Horn-Berlin och hans kollegor bestämde sig för att ta fram flexibla paket där kunderna enkelt kan ändra vad som ska ingå baserat på deras egna behov. De använder sig av Telenors nät vilket ger deras kunder både bra och säker täckning samt hög hastighet genom 4G-nätet.

MyBeat är billigast enligt Prisfakta – läs mer och teckna ditt abonnemang här

– En annan viktig del är bra service. Det är ingen hemlighet att det är många som har svårt att komma i kontakt med sin mobiloperatör. Det är långa väntetider och i vissa fall omöjligt att få svar på sina frågor. Det är dessutom många konkurrenter som bara erbjuder chattfunktion, säger han.

MyBeat har satsat både tid och pengar på att bygga upp ett kundcenter med kunnig personal som ger det lilla extra till kunderna. Mobiloperatören har snabbt blivit en favorit bland äldre personer, men även unga mobilanvändare som uppskattar deras förmånliga paket och erbjudande.

– Våra kunder ska kunna ringa till oss och vi hjälper dem även med sånt som inte rör abonnemanget. Det är till exempel många som har problem med att installera Bank- ID, eller vill veta hur de får igång autogiro, säger Fredrik Horn-Berlin.

Läs mer och teckna ditt abonnemang hos MyBeat idag

Under de senaste åren har allt fler valt att säga upp sin fasta telefon för att bara ha ett mobilnummer, men det är inte alla som är redo att ge upp sitt telefonnummer. MyBeat har tagit fram ett alternativ som gör att deras kunder kan behålla sitt gamla nummer.

– Om du är kund hos oss kan du flytta över ditt fasta telefonnummer till ditt mobilabonnemang. Du sparar dessutom en hel del pengar eftersom du kommer att gå från att ha dubbla utgifter till att bara ha ett fast pris för två telefonnummer, säger Fredrik Horn-Berlin.

Så funkar det – här hittar du mer information och kan teckna ditt abonnemang hos MyBeat

Om MyBeat

Sedan starten har MyBeat fokuserat på att göra det enkelt för kunderna. Förutom att ha smidiga abonnemang med många valmöjligheter så är det viktigt för dem med nöjda kunder.

Du når därför My Beat både på telefon, via deras kundcenter-sidor på webben, mail eller Facebook. 

● Ingen faktureringsavgift 

● Ingen uppstartskostnad 

● Ingen bindningstid

● EU inkluderat i paketet

● Fastnummer till mobil

Ovan artikel är framtagen av Bonnier News Brand Studio och MyBeat och är ej en artikel av nyhetsredaktionen.

Denna text är en annons producerad av Bonnier News Brand Studio och inte av Falköpings Tidnings redaktion. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på [email protected]
Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy